Γυμναστική με ένα σποράκι στην κοιλιά

Γυμναστική με ένα σποράκι στην κοιλιά

Γυμναστική με ένα σποράκι στην κοιλιά

Άσκηση και εγκυμοσύνη

Τι μπορούμε να κάνουμε στα 3 τρίμηνα της εγκυμοσύνης. Ξεκινά η πιο όμορφη περίοδος στη ζωή σας.

Ένα από τα πιο όμορφα ταξίδια ξεκινά με προορισμό την δημιουργία μιας νέας ύπαρξης φτιαγμένης από εσάς και τον σύντροφο σας .

Πολλοί ταυτίζουν την εγκυμοσύνη με μια περίοδο «δικαιολογημένης» υπερκατανάλωσης φαγητού και πρόσληψης βάρους .Στην πράξη όμως διαφέρουν τα πράγματα. Η αλήθεια λοιπόν βρίσκεται κάπου στη μέση. Και ναι, αξίζει να προσέχουμε και την διατροφή μας και εννοείται μπορούμε να γυμναζόμαστε. Ας πούμε ότι επιβάλλεται…

Η άσκηση έχει πολλά θετικά στην περίοδο της εγκυμοσύνης που μας ευεργετούν.

Αρχικά μειώνονται ο κίνδυνοι επιπλοκών όπως η ανάπτυξη διαβήτη κύησης. Η άσκηση στην εγκυμοσύνη συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και στην ανακούφιση άλλων συμπτωμάτων πόνου στις αρθρώσεις.

Χρειάζεται να κάνετε άσκηση διότι έτσι αποκτάτε αντοχή, δύναμη και  οριοθετείτε το σωματικό σας βάρος.

Πάμε να δούμε ανά τρίμηνο τι μπορούμε να κάνουμε βάσει πάντα των συμβούλων του γιατρού μας!

Πρώτο τρίμηνο

Είναι απαραίτητο να μιλήσετε με τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης  και να συνεργαστείτε με έναν καταρτισμένο καθηγητή φυσικής αγωγής.

Οι ασκήσεις που συνιστούν οι ειδικοί σε αυτό το στάδιο είναι η απλή σουηδική γυμναστική

σε συνδυασμό με ελάχιστη αντίσταση όπως λάστιχα.

Δεύτερο τρίμηνο

Εδώ είναι σημαντικό να εστιάσετε στη μυϊκή ενδυνάμωση, καθώς παίρνετε βάρος λόγω της ανάπτυξης του εμβρύου .

Η μέθοδος pilates συνιστάται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.

Τρίτο τρίμηνο

Η άσκηση στο τελευταίο τρίμηνο είναι αρκετά δύσκολη αλλά παραμένει εφικτή.  Το σώμα πλέον είναι πιο σφιχτό και συμπαγές λόγω της ανάπτυξης του εμβρύου και το ζητούμενο είναι η ευκαμψία.
Ενδεδειγμένες ασκήσεις είναι οι διατατικές σε συνδυασμό με μια εκπαίδευση αναπνοών που ακόμα και κατά τη διάρκεια του τοκετού, χρησιμοποιώντας τες θα σας ανακουφίζουν.

Συμβουλές κατά την άσκηση. Φορέστε άνετα ρούχα καθώς και ένα καλό στηθόδεσμο. Άσκηση σε μια επίπεδη επιφάνεια ειδική για απορρόφηση κραδασμών για την πρόληψη τραυματισμών.Καταναλώστε σωστές θερμίδες για να καλύψετε τις ανάγκες της εγκυμοσύνης σας.

Καλή ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Νερό, νερό, νερό και….. νερό.

Αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις. Αφουγκραζόμαστε το σώμα μας και τις αντοχές μας. Πότε δεν υπερβαίνουμε τα όρια μας.

Μην ξεχνάτε λοιπόν ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία έχετε και έναν χαριτωμένο συναθλούμενο, το μικρό σας σποράκι.  Η άσκηση είναι κίνηση, η κίνηση είναι ζωή και εσείς μέσα σας έχετε μια ζωή που κινείται.

Γυμναστική με ένα σποράκι στην κοιλιά

Έλενα Γκαραμέτση

Καθηγήτρια φυσικής αγωγής και αθλητισμού ΔΠΘ

Wellness coacher.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

5 + three =