Η Αναστασία Βούλγαρη ορκίζεται στο Παρόν

Η Αναστασία Βούλγαρη ορκίζεται στο Παρόν

Η Αναστασία Βούλγαρη ορκίζεται στο Παρόν

Την Αναστασία Βούλγαρη τη γνώρισα το Δεκέμβριο του 2017 στην παρουσίαση του βιβλίου της με τίτλο «Μίκης Θεοδωράκης, Μονόλογοι, Διάλογοι και το Μονοπάτι προς το μέλλον: Συνοπτική παρουσίαση» το οποίο προλογίζει ο ίδιος.

Μας έφερε κοντά η αγάπη μας για τον Μίκη  Θεοδωράκη του οποίου η ίδια θεωρείται η καλύτερη γνώστρια του συγγραφικού του έργου.

Συνεργαστήκαμε στο MikisRadio εγώ σαν εκφωνήτρια κι εκείνη σαν ραδιοφωνική παραγωγός και μετά τη …μίσησα!!!

Διάβασα βιβλία της και εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ από τη δυνατή πένα της και την καθαρή γραφή της. Ο λόγος της ειλικρινής και μεστός. Άλλοτε λυρική κι άλλοτε στακάτη. Το πώς χειρίζεται την ελληνική γλώσσα με έκανε να τη μισήσω.

Της το εξομολογήθηκα και ως δια μαγείας το ξεπέρασα.
Από τότε μας ενώνει μια καθαρή και ειλικρινής γυναικεία φιλία. Αν και διαφορετικές έχουμε δυο σοβαρά κοινά. Είμαστε αυθεντικές και ντόμπρες.

Αναστασία, τον Φεβρουάριο που μας πέρασε παρακολούθησα στο θέατρο Άλμα το έργο σου “Όρκος στο Παρόν”. Ένα Ερωτικό έργο που δεν μας άφησε να πάρουμε ανάσα. Ένοιωσα πως βίωνα μαζί με τους ηθοποιούς τα δρώμενα.

-Το έγραψα σε κατάσταση μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης.

Είναι ένα έργο για την απόλυτη αγάπη και τον έρωτα στην πιο ολοκληρωμένη του διάσταση, όταν το ιδεατό γίνεται πραγματικότητα.

Μίλησέ μας για τους συντελεστές του έργου.
-Το κείμενο αυτό ήταν τυχερό. Το αγάπησε πρώτα ο σκηνοθέτης του, ο Αλέξιος Κοτσώρης, ο οποίος ερμήνευσε τον ρόλο του Άνδρα και στη συνέχεια η πρωταγωνίστριά του, η Άννα Ψαρά. Ήταν όλη η ομάδα καταπληκτική. Η Παναγιώτα Πανταζή έγραψε τα δύο τραγούδια, ο Σταύρος Σιόλας τα μελοποίησε και τα τραγούδησε η Αργυρώ Καπαρού. Ε, πώς να μην γίνει ωραία δουλειά με τέτοιους καλλιτέχνες διαμάντια; Δούλεψαν όλοι με πολύ μεράκι και αγάπη. Να πω και για τον φωτογράφο μας. Τον υπέροχο Αντώνη Διασκούρη.

Το έργο μιλά για την απόλυτη Αγάπη και τον Έρωτα, τα έχεις ζήσει;
-Ευτυχώς ναι! Έζησα κάποτε έναν έρωτα-φωτιά.

Με ποιο τρόπο σε “άρπαξε” η φωτιά του. Σε έκαψε ή …

-Με όλους τους τρόπους που αρπάζει ο έρωτας τους παράφορα ερωτευμένους. Εννοείται πως στο τέλος με έκαψε. Αλλά είχαν προηγηθεί η ομορφιά και η πληρότητα.

Βιώνουν οι άνθρωποι την Αγάπη όπως την περιγράφεις στα έργα σου; Γιατί ο κόσμος είναι γεμάτος με αποτυχημένες σχέσεις κι Έρωτες που δεν ανθίζουν;
-Κάποιοι άνθρωποι, πράγματι, βιώνουν την Αγάπη που περιγράφω στο έργο μου. Λίγοι όμως…

Οι σχέσεις, νομίζω, ότι αποτυγχάνουν επειδή οι άνθρωποι είμαστε εγωιστές. Δεν αποδεχόμαστε τον άλλον όπως είναι.

Θέλουμε να τον φέρουμε στα δικά μας μέτρα. Η αποδοχή νομίζω είναι το κλειδί για μια ισορροπημένη σχέση. Και η δημοκρατικότητα. Δεν δίνω συνταγές, φυσικά. Σκέψεις μοιράζομαι…

Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος είναι πολλές φορές ο τρόμος των καλλιτεχνών. Είναι Γνώστης και δεν ξεγελιέται. Η θετική κριτική του όμως είναι το μέγιστο παράσημο. Η κριτική του ήταν απίστευτα τιμητική για το «Τελευταίο παιχνίδι». Ένα άλλο εκπληκτικό έργο σου για την ενδοοικογενειακή βία και τον ρατσισμό. Καθ΄όλη την παράσταση ένοιωθα μπουνιές στο στομάχι !!! Την είδα 3 φορές!!!

-Η κριτική του κ. Γεωργουσόπουλου πράγματι ήταν τιμητική και με συγκίνησε πολύ. Το «Τελευταίο παιχνίδι» το έχω αφιερώσει στον Βαγγέλη Γιακουμάκη και στον Δημήτρη. Έναν φίλο που όταν ήταν 17 χρονών ο πατέρας του τον έδιωξε από το σπίτι, επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Δεν τον ξαναείδα από τότε. Αυτά είναι η πρώτη φορά που τα γράφω δημόσια.

Μίκης Θεοδωράκης. Έχεις γράψει βιβλία, πληθώρα άρθρων και έχετε συνεργαστεί πολλές φορές. Μου είχες πει ότι σημαίνει πολλά για σένα. Ποια είναι αυτά τα «πολλά» σε προσωπικό επίπεδο;
– Σημαίνει Έντεχνο Λαϊκό Τραγούδι. Σημαίνει την πολιτιστική επανάσταση που έκανε πράξη η Δημοκρατική Νεολαία «Γρηγόρης Λαμπράκης» στη δεκαετία του 1960 με επί κεφαλής τον ίδιο. Σημαίνει ένας αδιάκοπος πατριωτικός αγώνας επί 78 χρόνια.

Σημαίνει αγώνας για τον Άνθρωπο, όποια εθνικότητα κι αν έχει. Σημαίνει το όραμα για μια ειρηνική κι ευτυχισμένη ανθρωπότητα. Σε προσωπικό επίπεδο σημαίνει στάση ζωής.

Να σταθούμε στο βιβλίο που έγραψες και ο ίδιος προλόγισε.
-Ήταν από πλευράς μου μια πρώτη παρουσίαση της Σκέψης του. Παρουσίασα δύο ογκωδέστατα βιβλία του το «Διάλογοι στο λυκόφως» και το «Μονόλογοι στο λυκαυγές», καθώς και τη νέα φιλοσοφική του πραγματεία «Μονοπάτι προς το μέλλον». Όταν εξαντλήθηκε το βιβλίο το ανέβασα στο διαδίκτυο. Είναι δωρεάν. Μπορεί να το κατεβάσει όποιος θέλει. Αναφέρω και πάλι τον τίτλο «Μίκης Θεοδωράκης Μονόλογοι, Διάλογοι και το Μονοπάτι προς το μέλλον: Συνοπτική παρουσίαση». Υπάρχει στο scribd αλλά και στο site μου.

Γράφεις, γράφεις, γράφεις! Ποίηση, Θέατρο, άρθρα.
-Γράφω συνέχεια. Τώρα ετοιμάζω την έκδοση ενός βιβλίου. Στην καραντίνα έγραψα πάρα πολύ. Όλες εκείνες οι ώρες της αναγκαστικής απομόνωσης μου έκαναν καλό.

Στην ποιητική σου συλλογή «Το φως λιγόστεψε στην άκρη της πόλης», έχεις συνδυάσει το ατομικό με το κοινωνικό.

-Δηλώνω ένοχη με ηθικούς αυτουργούς τους ποιητές της γενιάς του 1930. Εκείνοι μας το δίδαξαν αυτό, όπως το είχαν διδαχτεί από τη διαχρονική πορεία της ελληνικής γραμματείας.

Η Τέχνη πρέπει να παίρνει θέση στα πράγματα; Εσύ με το έργο σου θέλεις να παίρνεις θέση στα πράγματα;
-Να δούμε πρώτα τι είναι «τα πράματα». Είναι το ίδιο το ιστορικό γίγνεσθαι. Είναι δυνατόν ο καλλιτέχνης να απουσιάζει; Ο κάθε πνευματικός δημιουργός πρέπει να δίνει το «παρών» πρώτα ως πολίτης. Όπως διαχρονικά έκαναν οι περισσότεροι Έλληνες δημιουργοί. Να σου πω ένα παράδειγμα που το ξέρουμε όλοι: Λέει ο Ελύτης: «Ένα το χελιδόνι κι άνοιξη ακριβή. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή». Με αυτό το «θέλει δουλειά πολλή» ο ποιητής χάραξε την προοπτική. Μας έδωσε με τρεις απλές, καθημερινές λέξεις το μήνυμα. Γι αυτό αγαπήθηκε τόσο αυτό το τραγούδι του Μίκη. Όσον αφορά το δικό μου έργο, βεβαίως έχει μηνύματα.

Δεν με ενδιαφέρει να γράψω για το «εγώ» μου. Γράφω για το «εμείς».

Πώς θα ‘θελες να κλείσει αυτή η συνέντευξη;
-Με μια ευχή.
Ποια;

-Μετά την πανδημία να γίνουμε πιο σοφοί και να σεβαστούμε τον άνθρωπο και τη φύση…και να αγαπάμε.

Η Αναστασία Βούλγαρη ορκίζεται στο Παρόν

Γωγώ Τσακογιάννη 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *