Ομορφιά και υγεία στο πιάτο μας

Ομορφιά και υγεία στο πιάτο μας

Ομορφιά και υγεία στο πιάτο μας

Τα σωστά βήματα για να διατηρούμε τη νεανικότητά μας, είναι μέσα στο «πιάτο μας».

Ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή, έναν υγιεινό τρόπο ζωής και άσκηση,  είναι ότι  καλύτερο μπορούμε να προσφέρουμε στον οργανισμό μας.

Δυστυχώς περισσότερο μας νοιάζει το πόσα κιλά ζυγίζουμε παρά τι ελλείψεις έχουμε σε βιταμίνες ή πόσο σωστά τρεφόμαστε.

Αγχωμένη με τα 4 παραπανίσια κιλά μου έκλεισα ραντεβού με τη διαιτολόγο- διατροφολόγο Λυδία Κοντούρη.
Ξεκινήσαμε με μια Ανάλυση σωματικής σύστασης. Χάρηκα όταν με καθησύχασε. Ηλικία ύψος βάρος είναι σε αρμονία. Εγώ όμως δεν θα βρεθώ σε «αρμονία» με μένα αν δεν χάσω αυτά τα 4 κιλά. Της το ξεκαθάρισα όπως και της υπενθύμισα πως έρχονται Χριστούγεννα και κουραμπιέδες και θέλω να χάσω για να έχω το περιθώριο να ξαναπάρω κι έτσι γελώντας ξεκίνησε μια ωραία συζήτηση.

– Γωγώ μου

η ομορφιά υπάρχει σε όλα τα μεγέθη, σημασία έχει να έχουμε ένα υγιές βάρος

Εκεί πρέπει να εστιάσει κανείς. Μπορεί το βάρος μας να είναι σε φυσιολογικό επίπεδο, αλλά να μην αισθανόμαστε καλά με ίδιο μας το σώμα. Είτε γιατί μπορεί να έχουμε κάποιο τοπικό πάχος είτε γιατί μπορεί τα επίπεδα του λίπους στο σώμα μας να είναι λίγο αυξημένα.
Αυτό φυσικά  μπορεί να μας δημιουργήσει και θέματα αυτοπεποίθησης. Νοιώθουμε άβολα όταν δεν μπορούμε να ντυθούμε όπως θέλουμε ή δεν μας αρέσει η εικόνα μας μπροστά στον καθρέφτη

Λυδία μου πώς επηρεάζει τη νεανικότητα το δέρμα τα μαλλιά μας η διατροφή. Botox και υαλουρονικά δεν αρκούν για μια ωραία εμφάνιση?

– Δεν μπορούμε να απαιτούμε καθαρή και λαμπερή επιδερμίδα όταν δεν τρεφόμαστε σωστά. Χαλάρωση μυών, ρυτίδες, σακούλες κάτω από τα μάτια είναι κάποιες από τις ορατές ενδείξεις της κακής διατροφής. Η Αφυδάτωση επίσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει τονίσουμε. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα.

Αν ακολουθήσετε ένα  ισορροπημένο  πρόγραμμα διατροφής , θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα που θα αλλάξει ένα θαμπό, άτονο και αφυδατωμένο δέρμα.

Γιατί πεινάμε συνέχεια με αποτέλεσμα να τρώμε λάθος ότι βρούμε μπροστά μας εκείνη τη στιγμή?

– Δυστυχώς πολλές φορές μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξουμε είναι να είμαστε καλά ενυδατωμένοι.

Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα. Επίσης επηρεαζόμαστε από το συναίσθημά μας. Τρώμε όταν είμαστε χαρούμενοι, τρώμε κι όταν είμαστε στενοχωρημένοι δίνοντας μια στιγμιαία ευχαρίστηση στον εαυτό μας. Ο καλός και ποιοτικός ύπνος βοηθά πολύ, η άσκηση επίσης.
Σημαντικά βοηθά να τρώμε με αργούς ρυθμούς ώστε να δώσουμε χρόνο, για να αυξηθούν τα επίπεδα δύο ουσιών στον εγκέφαλο μας, που ενεργοποιούν το αίσθημα κορεσμού.

Χωρίς αυστηρή δίαιτα μπορούμε να αδυνατίσουμε?

-Το θέμα δεν είναι να ακολουθήσουμε μια αυστηρή δίαιτα. Σίγουρα θα στερηθώ κάποια πράγματα ανθυγιεινά που συνήθιζα να τρώω, αλλά τουλάχιστον θα αποκτήσω την υγεία μου με φυσιολογικό τρόπο και με λιγότερα κιλά.

Το θέμα είναι να μάθουμε να τρώμε σωστά χωρίς να παραλείπουμε γεύματα. Δεν σημαίνει ότι για να χάσω βάρος υποχρεωτικά θα πρέπει να πεινάσω.

Εγώ πώς θα χάσω τα δικά μου κιλά μου?

-Το παν είναι να είσαι πραγματικά αποφασισμένη για αυτή την αλλαγή. Θα προσαρμόσουμε το πρόγραμμά σου στο πρόγραμμα  της οικογένειάς. Εάν σε βάζω και φτιάχνεις ξεχωριστά γεύματα, το  μόνο σίγουρο είναι ότι θα τα παρατήσεις σύντομα.  Πες μου τι σου αρέσει να τρως?

Έτσι απλά? ακούγεται πολύ ωραίο. Λοιπόν είμαι Ζώδιο Ταύρος και τρώω σαν.. αγελάδα (γέλια)
Δεν τρώω κρέας και δεν θέλω μια διατροφή που θα είναι γεμάτη ζωική πρωτείνη.

– Θα ακολουθήσουμε το μοντέλο της Μεσογειακής διατροφής και θα μαγειρεύεις απ όλα. Όταν ακούμε τη λέξη πρωτεΐνη, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι το κρέας ή το ψάρι. Τα όσπρια, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και γενικά οι αμυλούχες τροφές έχουν πρωτεΐνη.

Αν ακολουθούμε  μια  χορτοφαγική  διατροφή, μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας σε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης. Φυσικά θα πρέπει να κάνουμε και κάποιους συνδυασμούς, για να έχουμε πιο ποιοτική πρωτεΐνη.

Η πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας είναι εκείνη που έχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό μας στις ποσότητες που πρέπει και περιέχεται στα ζωικής προέλευσης τρόφιμα. Η χαμηλής ποιότητας έχει μικρότερη συγκέντρωση των απαραίτητων αμινοξέων και περιέχεται στα φυτικής προέλευσης.

Για το λόγο αυτό, ο σωστός συνδυασμός των φυτικών προϊόντων και μια προσεκτικά σχεδιασμένη διατροφή, θα μας δώσει μια πλήρη πρωτεΐνη. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται αμοιβαία συμπληρωματικότητα.

Παρατηρώ επάνω στο γραφείο της έχει σε dummies τρόφιμα στις αναλογίες που πρέπει να υπολογίσουμε. Βλέπω μια φέτα ψωμί, ένα σουβλάκι, φρούτα μια μπριζόλα, ένα κομμάτι τυρί και άλλα.

-Πρέπει να έχει μια σαφή εικόνα το άτομο που ξεκινά τη δίαιτα όσον αφορά τις ποσότητες. Από την αρχή πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι για να έχουμε και τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Το πιο σημαντικό μήνυμα που θέλω να περάσω είναι να μάθουμε να τρώμε σωστά. Σωστές ποσότητες για μια ισορροπημένη διατροφή εμπλουτισμένη με βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Θέλω μόλις τελειώσουν τη συντήρηση  τους, να ξέρουν πώς θα παραμείνουν στα κιλά τους χωρίς  να “κάνουν δίαιτα”.

Απλά να αξιοποιούν τη γνώση που έχουν πάρει από εμένα  ώστε ανοίγοντας το ψυγείο να ξέρουν τι θα τσιμπολογήσουν που δεν θα τους χαλάσει το αποτέλεσμα.
Στα εστιατόρια να ξέρουν τι θα επιλέξουν ούτος ώστε να μη στερηθούν ποτέ τις κοινωνικές τους συναναστροφές.
Να τις απολαμβάνουν παραμένοντας υγιείς και φυσιολογικοί τόσο ώστε  να τους αρέσει ο εαυτός τους. Ομορφιά και Υγεία για μένα είναι αλληλένδετα. Μπορούμε όλοι να το πετύχουμε!!!

Ο χρόνος που θα χάσουμε τα κιλά μας είναι προκαθορισμένος?

-Εξαρτάται από το πόσο αποφασισμένος είναι κάποιος και κατά πόσο τηρεί του πρόγραμμα του. Εκεί εγώ θα καθορίσω το πρόγραμμα διατροφής του, ώστε με ασφάλεια να φτάσει στο αποτέλεσμα που επιθυμεί.

Λυδία Κοντούρη θέλουμε περισσότερη ενημέρωση. Εποχή του κορονοιού και τι μπορούμε να κάνουμε για να θωρακίσουμε καλύτερα το ανοσοποιητικό μας. Γυναίκες και οστεοπόρωση, παιδική παχυσαρκία και άλλα πολλά.

-Με χαρά να ενημερώσω και να βοηθήσω μέσα από τις διατροφικές μου συμβουλές όποιον τις έχει ανάγκη. Μπορείτε να αναζητήσετε και τα σχετικά άρθρα μου.

Τελικά “είμαστε ότι τρώμε”.
Η ισορροπημένη διατροφή δεν είναι ζήτημα δίαιτας.
Προσφέρει ευεξία και προστασία στον οργανισμό καλύπτοντας τις βιολογικές του ανάγκες ομορφαίνοντάς τον μέσα κι έξω !!!

Λυδία Κοντούρη

Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Μπουμπουλινας 34, Ηλιούπολη
τηλ. 21 0993 5987

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 × 1 =