Τί κρατά ζωντανή και δυνατή μία σχέση
Κάθε Σχέση Απαιτεί και Προϋποθέτει Φροντίδα
Είναι ωραίο να είσαι σε σχέση. Aλλά ακόμη πιο ωραίο είναι να φροντίζεις να κρατάς δυνατή και ζωντανή αυτή τη σχέση όλες τις μέρες του χρόνου.
Τί κρατά, όμως, ζωντανή και δυνατή μία σχέση;
Η ικανότητα του ζευγαριού:
Να βιώνει άγχος χωρίς αυτό να συνθλίβει τη σχέση.
Το άγχος παραλύει, ακινητοποιεί, μπλοκάρει και θολώνει τόσο την κρίση, όσο και τη διάθεση των δύο συντρόφων. Εάν, λοιπόν, παρατηρείς ότι βιώνετε άγχος, καλό είναι να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε ελεύθερο χρόνο. Το ζητούμενο είναι να χαλαρώσετε και να ανακτήσετε τον έλεγχο.
Να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του.
Η ύπαρξη συναισθημάτων κρίνεται άκρως απαραίτητη, καθώς δίνει ιδιαίτερη ζωντάνια στη σχέση. Συναισθήματα όπως ο θυμός, η λύπη, η χαρά, ο φόβος , η αγωνία εμφανίζονται καθημερινά. Είναι σημαντικό να τους δίνεται χώρος και χρόνος. Για να βιωθούν σε ένα ασφαλές πλαίσιο. Αλλά και για να εκφραστούν με τρόπο που δεν θα διαταράξει τη δομή της σχέσης.
Να επικοινωνεί τόσο λεκτικά, όσο και μη λεκτικά.
Η αλήθεια είναι ότι η πιο δυνατή επικοινωνία είναι αυτή που δε χρησιμοποιεί λέξεις, αλλά βασίζεται σε συμπεριφορές. Οπτική επαφή, εκφράσεις του προσώπου, τόνος φωνής, χειρονομίες, άγγιγμα. Όλα αυτά αποκαλύπτουν την αμοιβαία κατανόηση του ζευγαριού.
Να χρησιμοποιεί χιούμορ και παιχνίδι στη σχέση του.
Έτσι, το ζευγάρι έχει τη δυνατότητα να μοιράζεται χαρούμενες στιγμές. Να αντιμετωπίζει με έναν πιο δημιουργικό τρόπο την κάθε δυσκολία.
Να διαχειρίζεται και να επιλύει τις εντάσεις και τις συγκρούσεις.
Η διαχείριση των συγκρούσεων και η επίλυσή τους αποτελεί το θεμέλιο λίθο για μία σχέση. Εάν το ζευγάρι βρει εκείνους τους τρόπους, ώστε να ακούει ο ένας τον άλλον. Να θυμώνει ο ένας με τον άλλον, να συγχωρεί και να ζουν μαζί , χωρίς να ξεχνούν τον εαυτό τους. Τότε η σχέση του έχει πολλές πιθανότητες να αντέξει στο χρόνο. Να αντέξει χωρίς να χάσει κάτι από την αρχική της δύναμη.
Τί κρατά ζωντανή και δυνατή μία σχέση
Θεοδοσία Μιχέλη Παπαπάνου
Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας-Νηπιαγωγός